Prime-laina

Ferratum maailmalla

Ferratumin Suomessa vuonna 2005 alkanut liiketoiminta on yli kymmenen vuoden aikana laajentunut jo yli 20 maahan ympäri maailman. Aloittaessaan Ferratum oli alansa pioneeri Euroopassa, ollen yksi ensimmäisistä mobiilisti pienlainoja kuluttajille tarjoavista yrityksistä. Tänä päivänä olemme alamme johtava toimija koko Euroopan markkinoilla. Asiakkaita Ferratumilla on jo toista miljoonaa maailmanlaajuisesti. Ferratum Groupin palveluksessa vuonna 2018 työskentelee lähemmäs 1 000 henkilöä 24: ssa eri maassa, joista noin 60 on Suomessa Helsingin toimistolla. Ferratumin kuluttajille tarjoamat lainatuotteet ulottuvat 20 000 euroon sekä yrityslainat 250 000 euroon saakka. Lainaa hakeakseen uuden asiakkaan on tunnistauduttava luotettavasti palvelussamme (Suomessa esimerkiksi verkkopankkitunnuksilla), ja myönteisen lainapäätökseen saadakseen täytettävä Ferratumin sisäiset lainanmyöntökriteerit.

Ferratumin missio

Ferratumin missio on “Money for the doers – Rahaa tekijöille”. Yrityksen tavoitteena on mullistaa pankkitoiminta yksinkertaisesti. Tämä tapahtuu tarjoamalla parhaat, nopeimmat ja helppokäyttöisimmät luotonanto- ja pankkipalvelut yksilöllisellä asiakaspalvelulla vuorokauden ympäri. Lupauksemme asiakkaillemme on se, mikä on toimintamme erityinen vahvuus: Lainan hakeminen meiltä on yksinkertaista ja lainaprosessimme on nopea, läpinäkyvä sekä luottamuksellinen. Uskomme mobiiliteknologiaan, joka on kansainvälinen ja erittäin turvallinen. Yksinkertainen, mobiili, reaaliaikainen sekä valuuttariippumaton – nämä ovat avainasioita, jotka luonnehtivat Ferratumia.

Kasvua kestävästi ja kannattavasti, jatkuvasti kehittyen

Ferratumin kasvustrategia perustuu keskittymiseen oikeisiin asioihin. Yli kymmenen vuoden aikana yrityksen tulos on kasvanut vakaasti ja toiminta on ollut kannattavaa alusta lähtien. Tämä on saavutettu jatkuvasti maantieteellistä toimintaluetta laajentaen, näin myös asiakas- ja käyttäjäkantaa kasvattaen. Merkittävä tekijä kasvun taustalla on tietenkin lainatuotteiden jatkuva kehittäminen, kuluttajien muuttuvia tarpeita ja uusien markkinoiden erityispiirteitä vastaamaan.

Tällä hetkellä Ferratumin tuotevalikoimassa on pienlainojen lisäksi perinteisten pankkilainojen tapaisia kertalainoja ja jatkuvia luottoja (osassa maista). Jo kaikki tämän hetkiset lainatuotteet on suunniteltu mobiilikäytettävyys edellä, ja Ferratum onkin lanseerannut mobiilipankin kuluttajien käyttöön. Mobiilipankki on tällä hetkellä käytössä viidessä maassa Euroopassa, mutta tavoitteena sen on laajentua koko euroopanlaajuiseksi.

Pörssiyhtiönä kohti yhä uusia markkinoita

Tähän mennessä suurin askel kasvustrategian toteuttamisessa otettiin helmikuussa 2015, kun Ferratum Oyj listautui Frankfurtin pörssin päälistalle ensimmäisenä FinTech-yrityksenä koskaan. Odotukset ylittäneessä osakeannissa kerätty pääoma mahdollisti lähitulevaisuuden suunnitelmien edistämisen, kuten uusille markkinoille laajentumisen ja mobiilipankin lanseerauksen.

Ferratumin kansainvälistä toimintaa määrittää selkeä konsepti ja tämän konseptin pohjalta toiminta on kasvanut viime vuosina yhä useampaan maahan. Viimeisimmät maat, joihin Ferratum on laajentunut ovat Meksiko, Brasilia sekä Nigeria. Keskipitkän aikavälin tavoitteena on jatkaa luottoliiketoiminnan laajentamista uusille markkinoille sekä nykyisiin maihin, joissa yritys jo nyt toimii.

Tervetuloa chattiin!

The chat is not available.

Chat ei ole tällä hetkellä käytössä.
Jätä meille viesti

Kiitos viestistäsi, vastaamme mahdollisimman pian.

System error