Prime-laina

Lue Ferratumin vinkit terveempään kehoon ja mieleen!

Kuinka rakastammekaan kesää!

Kesällä saamme nauttia lomasta, lämpimästä säästä ja ystävien näkemisestä, mutta useimmille kesä tarkoittaa myös liiallista syömistä ja juomista sekä liian vähäistä nukkumista.

Nyt kun syksy on aluillaan, kannattaa alkaa miettimään kehon ja mielen ehostamista.

Tässä on viisi askelta, joilla saat terveemmän kehon ja mielen:

1. Juo enemmän vettä

Nukkuessa kehomme paastoaa, joten herättyämme nestetasapaino täytyy saada taas kuntoon. Yksi parhaista tavoista nesteyttää keho on juoda kupillinen lämmintä vettä, jossa on sitruunamehua. Näin keho herää lempeästi. Juo aina huoneenlämpöistä vettä; jos vesi on liian kylmää, verisuonet kutistuvat, jolloin keho ei nesteydy tehokkaasti.

Monet juovat aamuisin kahvia, mikä ei ole pahaksi, mutta kahvin jälkeen kannattaa juoda vettä, ettei keho kuivu.

Pyri juomaan päivittäin kaksi litraa vettä. Hanki vesipullo, jota voit täyttää päivän mittaan.

2. Priorisoi uni

Uni on tärkeää terveydellemme. Hyvät yöunet kohentavat aineenvaihduntaa, antavat kehon parantua, ihosolujen uudistua ja mielen käydä päivän tapahtumia läpi.

Tutkimukset ovat osoittaneet, että oikea määrä unta on 7-8 tuntia. Vaikka kaikkien sisäinen kello onkin erilainen, iltakymmenestä aamukuuteen nukkuminen on hyvä ohjenuora. Riippumatta siitä, millä aikavälillä päätät nukkua, muista, että on tärkeää varata tarpeeksi aikaa laadukkaalle unelle.

3. Liiku

Tosiasia on se, että vartalomme on tehty liikkumaan, ja fyysisen rasituksen puutteella voi olla keholle haitallisia vaikutuksia. Parasta olisi pyrkiä urheilemaan säännöllisesti esimerkiksi käymällä salilla, tekemällä voimaharjoituksia tai joogaamalla, mutta voit totuttaa vartalosi liikuntaan myös ihan vain kävelemällä sen sijaan, että ottaisit bussin. Voit esimerkiksi jäädä työmatkalla kyydistä muutamaa pysäkkiä normaalia aikaisemmin ja kävellä 20–30 minuuttia.

Toimistossa voit välillä käyttää seisomapöytää sen sijaan, että istuisit koko päivän. Kävelyllä käyminen lounastauolla tekee ihmeitä sekä fyysisesti että henkisesti, kun pääset verryttelemään jalkojasi, tyhjentämään mielesi ja hengittämään raikasta ulkoilmaa.

4. Meditoi

Meditoinnilla on monia tieteellisesti todistettuja hyötyjä. Sinun ei edes tarvitse tehdä mitään monimutkaisia tai nimenomaisia harjoitteita. Itseasiassa yksi meditoinnin parhaista puolista on se, että sitä voi tehdä milloin vain ja missä vain, vaikkapa toimistossa, bussissa tai kotona.

Aloita ja päätä päivä meditoimalla 5–10 minuuttia. Sen lisäksi voit pitää pieniä taukoja pitkin päivää keskittyäksesi itseesi; voit esimerkiksi vain keskittyä hengitykseesi. Se auttaa sinua laskemaan stressiä – liittyy se sitten työhön tai taloudellisiin huoliin – ja saamaan ajatuksesi kokoon sekä auttaa keskittymään.

5. Aloita päiväsi oikein

Paras tapa aloittaa päivä on syödä ravitseva aamiainen. Kokeile herkullista kasvissmoothieta, proteiinipitoista puuroa tai kylmäpuristettua mehua.

Ehkä et ole aamuihminen, eikä aikasi koskaan riitä aamiaisen syömiseen kotona. Ei se mitään – herätessäsi voit virvoittaa vartaloasi lasillisella vettä ja ostaa matkalla töihin smoothien tai jonkin kahviketjujen tai lähikauppojen monista aamiaisvaihtoehdoista, ja syödä sen töissä.

Aloita jo tänään

Paras hetki mielesi ja kehosi ehostamisen aloittamiseen on nyt. Ei viivyttelyä tai tekosyitä.

Riippumatta siitä, tarvitsetko salijäsenyyden, uuden patjan parantaaksesi untasi tai terveellistä ruokaa uuteen ruokavalioosi, voimme auttaa sinua Ferratumin lyhytaikaisilla lainoilla jo tänään.

Hae lainaa verkossa ja saat tarvitsemasi rahat muutaman tunnin kuluessa. Lue lisää täältä.

 

Tervetuloa chattiin!

The chat is not available.

Chat ei ole tällä hetkellä käytössä.
Jätä meille viesti

Kiitos viestistäsi, vastaamme mahdollisimman pian.

System error